Roger a.s. | Jednodušší finance

Velký sklad je zabiják vašeho byznysu

Někdy je lepší prodat zboží s menším ziskem, než aby leželo na skladu dlouhou dobu. Firmy, které si toto uvědomily a optimalizují svoje skladové zásoby, šetří někdy až desítky procent z ročního obratu.

Co se skladem?

Jak ve skladových zásobách zbytečně nedržet peníze? A co je to zmiňovaná ABC analýza?

Přehrát video

Velký sklad může stát firmy až desítky procent ročně navíc. Máme pro vás 3 tipy pro optimalizaci skladu:

  • Prodejte zboží, které vám leží na skladě rok a déle

    A to i za cenu minimální marže nebo lehké ztráty. Víte, kolik vás zboží na skladě stojí? Budeme počítat s 20 %. Pokud vám rok leží na skladě zboží za 1 milion korun, tak vás uzamčený provozní kapitál stál 200 tisíc korun (20 %) plus musíte přičíst náklady na skladování. V takovém případě je výhodnější nést například ztrátu 10 % při prodeji, než zboží skladovat další rok.

  • ABC analýza

    Rozdělte si zboží do 3 kategorií pomocí principů ABC analýzy a to dle toho, jak se podílí na vašem obratu. Kategorie A označuje lidově řečeno taháky, které prodáváte nejčastěji. Sem řadíte 5 - 25 % zboží/výrobků, které tvoří 40 - 75 % vašeho obratu. Této skupině zboží věnujte maximální pozornost a udržujte dostatečně velké zásoby, jelikož jeho nedostatek by měl negativní vliv na vaše tržby. Zároveň je u této skupiny zboží minimální pravděpodobnost, že by vám leželo na skladě příliš dlouho. Do kategorie B spadá 20 - 40 % zboží označované jako méně významné. Toto zboží vytváří 15 - 40 % obratu a nejde ho tedy úplně ze skladu vyřadit. Je ovšem důležité určit maximální množství tohoto zboží na skladě. Do kategorie C spadá 40 - 75 % zboží a označuje se jako nevýznamné. Toto zboží se na obratu podílí 5 - 20 % a je u něho nejvyšší pravděpodobnost dlouhého skladování. Zboží nebo výrobky v této kategorii by měly být pouze na objednávku tak, aby šance, že vám zůstanou na skladě ležet, byla minimální.

  • Nakupujte častěji, ale po menších dodávkách

Máte účetní systém iDoklad?

Pokud k vedení veškerého účetnictví a přehledu o skladu používáte program iDoklad, můžete si do něj službu Roger Platba jednoduše integrovat. Faktury k proplacení tak vyberete přímo v iDokladu, do 3 dnů budete mít na účtě 75 % z částky a zbylých 25 % vám pošleme po zaplacení odběratelem.

Zkraťte si splatnost faktur na 3 dny

Nečekejte než vám odběratel zaplatí za faktury. Roger vám proplatí 75 % z faktury do 3 dnů, zbylých 25 % po zaplacení odběratelem.

Provozní úvěr

  • Nevíte celkové náklady financování

  • Zvyšujete zadluženost podniku

  • Odvíjí se od bonity vaší společnosti

  • Platíte i když úvěr nečerpáte

  • Stanovena výše čerpání, navýšení je obtížné

  • Potřeba dokládat finanční výkazy

  • Časově a administrativně náročné

  • Schvalovací proces v půměru 2 měsíce

Roger Platba

  • V průměru za 1,57 % z hodnoty faktury

  • Nezadlužujete se

  • Odvíjí se od bonity vašeho odběratele

  • Financujete, jen když potřebujete

  • Žádné limity ani skryté poplatky

  • Rychlá a jednoduchá registrace

  • Vše vyřešíte online

  • Schvalovací proces v průměru 24 hodin