V návaznosti na novelu ZDP účinnou obecně od 1. ledna 2021 (dále jen „Novela“) bychom vás rádi informovali o příjemné novince - možnosti efektivního způsobu odpisování položek majetku zejména prostřednictvím mimořádných daňových odpisů.
Novela umožňuje odpisovat položky majetku, u kterých je Společnost prvním odpisovatelem, spadající do první odpisové skupiny, například kancelářské potřeby nebo počítače, rovnoměrně bez přerušení do 100 % vstupní ceny za 12 měsíců od měsíce následujícího po zařazení položek majetku do užívání. U položek majetku spadajících do druhé odpisové skupiny,, například osobní a nákladní automobily, je pak výpočet složitější, nicméně i zde je možné dosáhnout nákladově efektivnějšího odpisování u vybraných položek majetku ve srovnání se standardním, tedy lineárním či zrychleným způsobem odpisování. Celková doba mimořádného odpisování pro položky majetku druhé odpisové skupiny představuje 24 měsíců, kdy během prvních 12 měsíců je odpisováno 60 % vstupní ceny relevantní položky majetku, a v následujících 12 měsících pak zbývajících 40 % vstupní ceny.
Mimořádné odpisy jsou podle Novely aplikovatelné pro položky majetku pořízené v období od 1. ledna 2020 do 31. prosince 2021 a jsou považovány za další alternativu ke standardním způsobům odpisování. Z pohledu zákona je tedy přípustné mimořádné odpisování aplikovat u jednotlivých položek majetku nebo u vybrané množiny položek majetku, a to dle uvážení daňového poplatníka.
Níže najdete základní oblasti, které považujeme za podstatné pro vyhodnocení, zda je případná aplikace mimořádných odpisů pro Společnost vhodná:
Dále si dovolujeme uvést, že mimořádné odpisy je možné pro relevantní položky majetku uplatnit pro Společnosti se zdaňovacím obdobím odpovídajícím hospodářskému roku, a to zpětně prostřednictvím dodatečného daňového přiznání.
Daně jsou velmi komplexní a nesnadná, přesto nevyhnutelná součást podnikání. Nebojte se proto ozvat našemu novému partnerovi Rödl & Partner. Úvodní telefonická konzultace je zdarma, tak se na něj neváhejte obrátit.
Od roku 2013 spojuje Roger investory se společnostmi a nabízí službu faktoring. Posláním Rogera je, aby si podnikatelé nemuseli dělat starosti s dlouhými splatnostmi, měli dostatečné cash flow a mohli se soustředit na rozvoj svého podnikání. To je možné díky unikátní a Českou národní bankou licencované investiční platformě.