Roger | Jednodušší finance

Jak optimalizovat dodavatelský řetězec

Do služby Invoice Financing, kterou Platební instituce Roger provozuje od roku 2019, jsou zapojeni největší hráči e-commerce a logistiky na českém trhu. Zavedením služby mohou odběratelé posílit vztahy s dodavateli, kteří výhodně optimalizují cash flow a získají tak konkurenční výhodu.

Jak to funguje?

Dodavatelský řetězec je spotřebitelská síť všech osob (OSVČ) a organizací, které se podílejí na tvorbě a prodeji výrobku. Zahrnuje vše od doručení základního materiálu ze strany dodavatele k výrobci až po dodání prodejci. Na konci je prodej koncovému zákazníkovi, dodání výrobku a zákaznická podpora. 

 

Segment dodavatelského řetězce, který se podílí na tom, aby se hotový výrobek dostal od výrobce ke spotřebiteli, se nazývá distribuční kanál – tam patří například Alza.cz nebo Mall.cz.

 

Hlavním úkolem Roger Invoice Financing je financování obchodních toků mezi odběratelem a dodavatelem s cílem optimalizovat jejich pracovní kapitál. Správné fungování dodavatelského řetězce umožňuje obchodníkům lépe obstát na trhu. V dnešní době je rychlost doručení pro zákazníky často nejdůležitějším ukazatelem, na základě kterého se rozhodnou pro uskutečnění objednávky.  Na druhé straně obchodníci usilují o snižování skladových zásob, optimalizaci nákladů a peněžních toků v celém řetězci. 

 

Představy o ideální splatnosti faktur se u odběratele a dodavatele často liší. Odběratel se snaží optimalizovat cash flow tím, že prodlužuje dobu splatnosti na 30, 60, 90 nebo 120 dnů od dodání zboží. Dodavatelé by zase chtěli mít své prostředky na účtu ihned. S pomocí služby Invoice Financing dodavatelé mohou za výhodných podmínek získat finanční prostředky do několika dnů na svůj účet. Uvolní si prostředky uzamčené ve fakturách a zajístí si potřebnou likviditu. Odběratelé zase mohou díky službě ponechat přednastavenou dobu splatnosti faktur. 

 

Optimalizace logistiky v dodavatelském řetězci

Dodavatelský řetězec je možné optimalizovat v mnoha různých oblastech. Jak to funguje konkrétně v oblasti logistiky? V logistickém dodavatelském řetězci se může potenciálně vyskytovat několik kritických bodů, na které je nutné se zaměřit. U e-shopů jde například o systém doručení skladových zásob, skladování, chystání objednávek a jejich distribuci konečným zákazníkům. 

 

Tyto body je možné spolehlivě optimalizovat s pomocí fulfillmentu neboli outsourcingu veškerých těchto procesů. Jelikož jsou tyto jednotlivé činnosti hlavním byznysem fulfillment center, jsou všechny pečlivě optimalizované tak, aby obchodníkovi přinesly maximum benefitů – ať už se jedná o jakoukoli velikost e-shopu. 


Prostřednictvím outsourcingu logistiky obchodníci mohou rychleji chystat a odesílat objednávky, snížit náklady na skladování i dopravu nebo například odstranit fixní náklady. Takové fulfillmentové centrum v Česku provozuje například společnost Authentica Fulfillment.

Podnikatelský úvěr

  • Nevíte celkové náklady financování

  • Zvyšujete zadluženost podniku

  • Odvíjí se od bonity vaší společnosti

  • Platíte i když úvěr nečerpáte

  • Stanovena výše čerpání, navýšení je obtížné

  • Potřeba dokládat finanční výkazy

  • Časově a administrativně náročné

  • Schvalovací proces v půměru 2 měsíce

Roger Platba

  • V průměru za 1,93 % z hodnoty faktury

  • Nezadlužujete se

  • Odvíjí se od bonity vašeho odběratele

  • Financujete, jen když potřebujete

  • Žádné limity ani skryté poplatky

  • Rychlá a jednoduchá registrace

  • Vše vyřešíte online

  • Schvalovací proces v průměru 24 hodin