Roger | Jednodušší finance

Čeká nás úplné zrušení EET

Elektronická evidence byla pozastavena již od doby covidové pandemie. Aktuálně senát schválil novelu o zrušení EET a pokud bude zákon podepsán prezidentem, dojde ke zrušení povinnosti vést elektronickou evidenci tržeb. Pozměňovací návrh, který by umožnil podnikatelům vést evidenci i nadále, a to dobrovolně podle současného znění zákona o EET, Poslaneckou sněmovnou neprošel.

Snížení administrativní zátěže

Dle vyjádření na stránkách Ministerstva financí je důvodem pro zrušení zejména snížení administrativní zátěže, a to jak pro podnikatele, tak pro Finanční správu. Zrušení by také mělo přinést finanční úspory ve výši cca 1,5 miliardy korun ročně pro podnikatele a ve výši cca 0,5 miliardy ročně na straně Finanční správy. 

Dalším argumentem je významný nárůst bezhotovostních plateb, chcete-li pokles hotovostních plateb. Primárním úkolem EET je totiž dle Ústavního soudu zaznamenávání údajů o hotovostních tržbách, jejichž podíl má však podle odhadů dále klesat (odhad v roce 2025 až 80 % bezhotovostních plateb).

 

Evidování tržeb bude znemožněno

Finanční správa taktéž upozorňuje, že od 1. ledna 2023 bude evidování tržeb prostřednictvím pokladních zařízení s vysokou pravděpodobností zcela znemožněno. V případě ukončení provozu systému EET již pokladní zařízení nenaváže spojení se systémem EET. 

 

Situace by mohla vypadat obdobně jako výpadek internetového připojení, kdy bude pokladním zařízením vystavena účtenka obsahující kód PKP (podpisový kód poplatníka) místo kódu FIK (fiskální identifikační kód). Finanční správa tedy proto poplatníkům doporučuje, aby se informovali u svého dodavatele pokladního zařízení, zdali nebude vypnutím systému EET narušena funkčnost pokladního zařízení a pokud ano, jak případně situaci řešit.

Štěpán Kuba

Daňový poradce
t: +420 776 089 713
m: stepan.kuba@roedl.com

    Podnikatelský úvěr

    • Nevíte celkové náklady financování

    • Zvyšujete zadluženost podniku

    • Odvíjí se od bonity vaší společnosti

    • Platíte i když úvěr nečerpáte

    • Stanovena výše čerpání, navýšení je obtížné

    • Potřeba dokládat finanční výkazy

    • Časově a administrativně náročné

    • Schvalovací proces v půměru 2 měsíce

    Roger Platba

    • V průměru za 1,93 % z hodnoty faktury

    • Nezadlužujete se

    • Odvíjí se od bonity vašeho odběratele

    • Financujete, jen když potřebujete

    • Žádné limity ani skryté poplatky

    • Rychlá a jednoduchá registrace

    • Vše vyřešíte online

    • Schvalovací proces v průměru 24 hodin